Hotell Hallstaberget - Logotyp

Frågor och svar om COVID-19.

Har ni öppet?

JA! Vi har öppet precis som vanligt.
Vi följer utvecklingen hur rådande situation ser ut och tar myndigheternas rekommendationer på största allvar.
På den här sidan hittar du uppdaterad information och svar på de vanligaste frågorna vi får från er just nu. Frågor som handlar om vad vi gör för att minska smittspridning, våra av- och ombokningsregler, öppettider, vad som gäller på restaurangerna, och hur vi agerar om vi mot förmodan skulle behöva stänga under en period.
Ett hotell omfattas av trängselregler och definieras inte som en allmän sammankomst.

Vad gör ni för att minska smittspridning?

Hygien
Våra gästers och personals säkerhet är vår högsta prioritet och vi följer noga Folkhälsomyndighetens rekommendationer och riktlinjer.
Vi beslutade tidigt att införa utökade rutiner för städning av samtliga miljöer. Alla ytor såsom våtutrymmen, dörrhandtag, möbler, nyckelkort, terminaler etc. tvättas med desinfektionsmedel återkommande varje dag.
Att du som gäst är frisk när du kommer till oss är en självklarhet. Och så även för oss som jobbar här. Minsta symtom så är det hemgång. För dig och oss.

Vad gör era medarbetare på plats?

Handsprit finns tillgängligt i alla våra miljöer och används regelbundet av samtlig personal, såväl som av gäster. Framförallt är vi extremt noga med våra medarbetares hälsa och vi har noga rutiner om att inte komma till jobbet vid minsta tecken på sjukdom.

I vilket läge ska jag undvika att besöka er?

På samma sätt som vi tar vårt ansvar på plats ber vi dig som gäst att ta ditt ansvar genom att:

  • Vänta med att besöka oss minst två veckor efter hemresa om du har rest till ett riskområde. Uppdaterad lista på riskområden finner du hos Folkhälsomyndigheten.
  • Inte besöka oss om du varit i kontakt med någon som har konstaterad smitta av Coronavirus, Covid-19.
  • Stanna hemma om du är sjuk med allmän sjukdomskänsla, hosta, feber eller förkylning.

Har ni några andra allmänna råd?

Vi har alla ett ansvar att hjälpas åt i kampen mot smittspridningen:

  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, minst 20 sekunder. Använd handsprit som komplement.
  • Undvik att röra ögon, näsa och mun
  • Undvik att hälsa genom att ta i hand
  • Undvik större folksamlingar
  • Stanna hemma om du är sjuk
  • Hosta och nys alltid i armvecket eller i en pappersnäsduk

Tillsammans kan vi se till att behålla en säker miljö som vi alla kan fortsätta njuta av.

Restaurang

Är det säkert att äta på er restaurang?

Vi följer givetvis Folkhälsomyndighetens senaste föreskrifter gällande att säkerställa att våra gäster kan hålla avstånd mellan varandra. Med det sagt, så förstår vi om du känner en viss oro över att äta ute.
Vi har tagit flera åtgärder för att minska risken för smittspridning, och för att du som gäst ska känna dig bekväm och kunna njuta fullt ut av ditt besök hos oss.
 Vad betyder det 

  • Vi har handsprit tillgängligt på flera ställen i restaurangen som används regelbundet av vår personal, och vi uppmanar dig som gäst att göra det samma.
  • Vissa områden och därmed också minska risk för smittspridning .
  • Våra utökade rutiner för städning av offentliga utrymmen innefattar självklart också alla ytor på vår restaurang.

Erbjuder ni room service?

Självklart gör vi det.

Spa & Pooler

Är det tryggt att vistas i Spa & Relax?

Ja. Simbassängerna är klorerade enligt Folkhälsomyndighetens direktiv och rekommendationer kring vilka nivåer av klor som ska tillsättas i pooler och bassänger för att säkerställa att farliga bakterier och virus dödas, vilket innebär att även Covid-19 viruset dör i kontakt med klorerat vatten. Svensk Simidrott skriver så här om just det, vilket vi tycker är en bra källa. Att vi har lite större mängd klor i vattnet just nu är inget som har negativ effekt på hälsan, vilket innebär att du kan plaska i lugn och ro.

Begränsar ni antalet gäster?

Vi uppmanar alla våra gäster att hålla ett rimligt avstånd och vi påminner även alla våra gäster att duscha före och efter bad.

Av / Ombokning

Har ni några nya och flexibla av- och ombokningsvillkor?

Självklart! Det är många som vill ha svar på vad som gäller för av- och ombokning och vi förstår er frustration när ni fastnar i telefonköer hos oss! Tyvärr hinner vi inte svara så snabbt som vi vill på alla era frågor just nu, så vi har samlat de vanligaste här.

Privatgäster

Hur tätt inpå ankomst kan jag boka om min vistelse?

Du kan boka om din vistelse fram till kl 18.00 dagens innan ankomst utan kostnad. Gäller upp till fem rum. 
Bokningar över 5 rum gäller 4 veckor.

Kontakta oss på telefon 0620-12320 eller mail [email protected] 
Ha ditt bokningsnummer tillgängligt så underlättar du både för oss och dig själv.
 
Med vänlig hälsning
Hotell Hallstaberget

Offertförfrågan

Skicka en förfrågan via formuläret så kontaktar vi
er för att göra en bokning av konferens.